Okazuje się, że magazyn o modzie może poczęstować doznaniem estetycznym dużo głębszym niż przerobione komputerowo, idealne uda modelki, czy najnowsza, równie brzydka jak w poprzednim sezonie torebka Chanel. W kwietniowym wydaniu magazynu “W” (Who, What, Where, and Why in the World of Style – czyli: Kto, Co, Gdzie i Dlaczego w Świecie Stylu”) kusi nie tylko czystą i jasną “białą sesją” Mii Wasilkowskiej – aktorki polskiego pochodzenia, odtwórczyni tytułowej roli w Alicji w Krainie Czarów i najnowszej Jayne Eyre; ale również przepiękną sesją z historycznymi obrazami w roli głównej.
Portrety Baronowej de Rothschild, Madame de Pompadour i innych przedstawicieli osiemnasto- i dziewiętnastowiecznej arystokracji zostały powiększone wielokrotnie i “wtopione” w ściany angielskiego Glemham Hall. Dzięki tym portretom i odpowiedniej charakteryzacji wnętrza pałacu ożyły melodią minionych czasów. A wspaniałe zdjęcia Tima Walkersa (znanego z romantycznego, wręcz magicznego stylu) pozwalają niemalże uwierzyć, że postacie uwiecznione na obrazach zstąpiły z płócien i zadomowiły się na krótką chwilę w Glemham Hall.
Zdjęcia poniżej oddają charakter tej sesji, ale trudno dostrzeć na nich i docenić szczegóły, dzięki którym wnętrza pałacu ożywają. Są wśród nich takie niepozorne rekwizyty jak: wachlarz baronowej i porzucona na podłodze poduszka, papierośnica i gazeta pozostawione przez jednego z braci Dassy, ołowiane żołnierzyki angielskiego pułkownika i podróżnika Fredericka Burnaby, czy też klarnet i książki Madame de Pompadour.
Jean Auguste-Dominique Ingres: Portret Baronowej Rothschild (1848)
Franz Xaver Winterhalter: Cesarzowa Eugenia w otoczeniu dam dworu (1855)
Jean Hippolyte Flandrin: Bracia Rene-Charles Dassy Jean-Baptiste-Claude-Amede Dassy (1850)
Alfred de Dreux: Portret Pana i Pani Mosselman i ich córek (1848)
Allan Ramsay: Król Jerzy III (1761-62)
James Jacques Joseph Tissot: Frederick Gustavus Burnaby (1870)
Francois-Hubert Drouais: Madame de Pompadour i jej tamborek (1763-64)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz