środa, 4 stycznia 2012

Po przerwie

Aż strach zaglądać na tego mojego bloga! Ostatni znak życia datowany na koniec października! Pomyśleć można by było, że nie wysadziłam nosa z książek, a prawda jest taka, że przez ostatnie półtora miesiąca nie miałam na nic czasu. Chwała Bogu, że już po Świętach! No dobrze…przyznaję się, że udało mi się znaleźć chwilę, by wrzucić coś na Badynerię, ale projekt ten w połączeniu z moją współpracą z portalem CameralMusic pochłania mnie i inspiruje ostatnio dużo bardziej. Może dlatego, że książkowych blogów, opinii, recenzji jest w sieci całe mnóstwo? O muzyce natomiast, mimo tego, że jest ona przecież dużo mniej intymną rozrywką niż czytanie, pisze się zadziwiająco mało. Albo też ja nie umiem szukać i w takim wypadku uprzejmie proszę o oświecenie.

Przeczytałam ostatnio, że muzyka jest jednym z najbardziej uniwersalnych języków, zgadzam się z tym, ale jednocześnie zastanawiam się dlaczego tak mało się nią dzielimy, tak mało o niej rozmawiamy. Uporczywie walczę z mitem muzyki klasycznej jako tworu dla wybranych. Zresztą nie tylko klasyczna muzyka odrzucana jest w coraz ciemniejszy kąt, wypierana przez to, co podoba się wszystkim, a jednocześnie nie rusza nikogo. Oszczędzę jednak moim cierpliwym czytelnikom rozwinięcia tej myśli, żeby po prostu się nie powtarzać.
Wracając jednak do książek (żeby nie wyszło, że niechcący przeskoczyłam tematycznie z jednego bloga na drugi) to musze przyznać, że miniony rok uważam za udany. Udało mi się sprostać wyzwaniu z Good Reads i chociaż oczywiście mam ochotę na co najmniej dwa razy tyle książek, to jednak mam świadomość, że ilość i tempo wynikają z mojego stylu życia i stylu czytania. Nie zamierzam się z nikim ścigać, tym bardziej z samą sobą i dlatego mój plan na 2012 rok będzie taki sam.

Grudniowo-styczniowy przełom to także czas na podsumowania. W tym roku, w przeciwieństwie do lat poprzednich z jakiegoś powodu wolę zamiast tego patrzeć w przyszłość i planować. Dlatego też miałam nie robić podsumowania czytelniczego, ale jedna z moich “fanek” (tak, to o Tobie, Motywatorko!) nie pozostawiła mi wielkiego wyboru…. Smile

Zestawienie pojawi się niedługo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz